zondag 31 januari 2010

#4 de fruitvlieg




Zie RSS als fruitvliegjes.......ze vliegen over een site of blog en pikken er alle nieuwtjes vanaf!
Zoals al vermeld in een eerdere post heb ik al eens geroken aan RSS. Het opzetten van een netvibes pagina ging vrij probleemloos. Heb een aantal tabs aangemaakt met uiteenlopende onderwerpen: bibliotheken, nieuws, muziek, 23dingen blogs, Egypte. De VOB feed wordt niet gevonden door netvibes. Ook als je de feed kopiƫert werkt ie niet. Ik heb in mijn adresbalk ook een feedfinder staan, zelfde resultaat.
Wat mij niet duidelijk is: het verschil tussen een widget en een feed. Wanneer je bij nos nieuws een feed maakt en die vervolgens verwijdert, zie je staan 'widget verwijderen'.
Wat ik heeeeeel erg leuk vind is het opleuken van netvibes. Lang mee bezig geweest. Achteraf dacht ik 'zonde van de tijd, wat is het nut hiervan voor mijn werk'. Daar ben ik nu uit: je probeert je klanten (en jezelf) een zo aantrekkelijk mogelijk product te bieden, of het nou een website, een blog of een openbare netvibes pagina is.
En het algemene nut: snel en overzichtelijk bijhouden van je interessegebieden. Hier kun je ook je klanten mee bedienen.
Nu nog erachter zien te komen hoe ik mijn fruitvliegjes kan delen door ze op 'de digitale fruitmand' te zetten. Zie Peony Hardbottle! !

1 opmerking:

  1. De VOB heeft wegens organsatieopheffing o.i.d. (wie kan het nog volgen) haar site aangepast. De oude site is te vinden op: oud.debibliotheken.nl. Maar daar heb je geen rss meer voor nodig, want wie wil nou oud nieuws? En de nieuwe site heeft nog geen RSS. Er zijn bedrijven die vinden dat dat niet nodig is, want wie gebruikt er nou (nog) RSS? En dat is een beetje waar we tegen moeten strijden. Beslis niet voor de gebruiker, maar maak het de gebruiker gemakkelijk om je site en je diensten te gebruiken.

    Peony heeft een openbare Netibes gemaakt. Ik heb er een bericht op jullie site over gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen