maandag 8 maart 2010

#11 de kiwi



Wist niet dat er ook een kiwi bird was. Zo zie je maar.....er zijn meer 'dingen' tussen hemel en aarde!

En dan nu: wiki's. Voor de cursus digitaal inlichtingenwerk hebben wij, als cursisten, met een wiki gewerkt. Wat me nog is bijgebleven, het was handig én eenvoudig! De details ben ik kwijt.
Als je rondkijkt op de opgegeven ontdek wiki's valt mij op dat het er, afgezien van de inhoud, vaak zo saai uitziet. Dat is niet erg voor een interne wiki, voor een externe wiki lijkt me dat het oog ook wat wil.
De publiekswiki van OB Deventer vormt daarop een gunstige uitzondering.
De godmother der wiki's, Wikipedia, is natuurlijk helemaal top. Dacht, kijk ook eens op wikitravel. Viel me tegen...mijn favoriete Griekse eiland levert niet veel info op. Hier wacht mij een schone taak, of zal ik het als geheimtip houden.
Bedenk mij nu dat een wiki wellicht geschikt was geweest als tool bij de servicenormclub bewegwijzering. Wat daar is afgemaild, ge-word, gefotografeerd en ga zo maar door!
Wat denken jullie van een wiki voor de Haarlem Muziekcollectie? Voor en door de de Haarlemse muziekbeoefenaar/liefhebber.

3 opmerkingen:

  1. Ziet er leuk uit, je blog !
    Even wennen aan het roze, maar kleurrijk. met leuke filmpjes it is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja een wiki als samenwerkingstool is echt geweldig, maar er is ook nog Ding 13, Googledocs. Kijk eens of dat niet beter geschikt zou zijn voor je bewegwijzeringsdiscussie.

    BeantwoordenVerwijderen