zondag 21 maart 2010

#15 de krent


Geen lente zonder krenten!!!

Rondgeluisterd op radiocast. Oorverdovend!!! Je hoeft niet meer te denken...om 22.00uur moet ik niet vergeten de radio aan te zetten voor mijn favoriete programma. Voortaan te beluisteren waar en wanneer je wilt.
Gespod brengt je op ideeën voor het vinden van podcasts in allerlei categorieën. Zitten trouwens ook veel vodcasts tussen.
Via google kom je ook eenvoudig bij podcasts.
Die van Dok Delft houden niet over. Drie stuks en niet recent. Ook de videocasts zijn oud! Zie dat ze een lezing geven over het belang van gaming i.s.m. met de T.U. Daar kunnen ze een podcast van maken, misschien zelfs streaming. Hebben wij in Haarlem een (bij mijn weten) eenmalige poging toe gedaan. Was technisch nog een hele klus, expertise van buiten de bieb voor ingehuurd.
De podcasts van Waterweg kan ik niet eens vinden!
Ik vind vooral berichten uit de oude doos erg leuk. Vrijdag is vanouds mijn vrije dag en hoe kan je het treffen: VPRO radiodag!!! Het Gebouw, met Ischa, Cor Galis, Dorrestijn, John Jansen van Galen, Klaas Vos, alles aan elkaar gepraat door Harmke Pijpers. Een groot deel van die Ischa uitzendingen heb ik nu teruggevonden. Die gaan mee op vakantie! en wat dacht je van het marathoninterview met Hans van Mierlo uit '89.
Wat betreft bibliotheektoepassingen...het domein muziek heeft 2 jaar geleden met plannen rondgelopen om, in het kader van de Haarlem Muziekcollectie, regelmatig een podcast te plaatsen van een Haarlemse band, zanger, koor. Dit in samenwerking met de Haarlemse poptempel het Patronaat. Wegens het niet verkrijgen van een subsidie is dit plan in de koelkast beland. Toekomstmuziek?

1 opmerking:

  1. Het is vaak een kwestie van slim combineren. Een uitzending voor de regionale omroep beschikbaar maken, een opname maken van een lezing, noem maar op. DOK lijkt heel stil, maar hun activiteiten zijn vaak terug te vinden op andere platforms en meer gericht op vakgenoten. Ze zijn bezig met een eigen videoplayer (OOBS.tv) en ze maken zeer regelmatig nieuwe video's. Kijk maar eens bij de video's op Bibliotheek 2.0. Vooral vodcasts. De podcasts hebben te leiden onder de werkdruk van de organisatie.

    BeantwoordenVerwijderen