donderdag 8 april 2010

#19 de druiventros



Alle druiven vormen samen een tros...'t is net een sociaal netwerk!

Heb flink rondgehyved, gefacebooked, gelinkedin, en gemyspaced. Hyves was ongelooflijk traag. Nee, dan facebook, veel beter. Heb ook de meeste bekenden gevonden op facebook. Gekeken naar wat Dok Delft doet op een sociaal netwerk. Zij hebben gekozen voor hyves. Heel veel vrienden, maar wat nu de link met elkaar is, is mij niet helemaal duidelijk. Zie niet direct de toegevoegde waarde.
Toepassing voor bibliotheekmedewerkers: die is er al in de vorm van Bibliotheek2.0 Ning.
Zo kun je meer groepen opzetten met een meer specifieke functie bv. speciaal voor muziekbibliothecarissen.
Wil je als bibliotheek bestaansrecht hebben op een sociaal netwerk, moet je een meerwaarde aan je klanten bieden. Alleen een account is niet genoeg! Misschien reserveren, verlengen, de subclub van het spannende boek......ik aarzel een beetje, wat kan en wat niet?

1 opmerking:

  1. Ugame Ulearn ging dit jaar geheel over de "user experience" en alle presentaties gingen maar over één ding "Zorg voor verbinding met je gebruikers". Ga het gesprek aan en stel vragen. Het leven van veel van jouw gebruiker speelt zich online af op sociale netwerken. Zorg dat je daar te vinden bent en hoor, luister en praat mee. Beantwoord vragen, vind trends, toon belangstelling, toon betrokkenheid en zorg voor connectie. Zoek mensen op en wacht niet tot ze zich bij jou aanmelden. In Langedijk zoekt de bibliotheek geleidelijk naar alle bewoners met een Hyves-account en biedt zich aan als vriend. Moet je zien wat je dan als schare volgers opbouwt waarmee je kunt communiceren.

    BeantwoordenVerwijderen